تکواندو

تکواندو

تکواندو

به گزارش سایت رسمی اتحادیه متخصصان ورزش های رزمی و دانشنامۀ معتبرجکی چان ویكی پدیا، نخستین كتاب ساواته در ایران در سال ۱۳۴۵ خورشیدی توسط فریدون معظمی و فرامرز معظمی از رزمی كاران با سابقه و از ساواته كاران نسل اول، زیر عنوان "ساواته و جودو" به رشتۀ نگارش درآمد.

شایان ذكر است، پیش تر در نیمه نخست دهه ۱۳۴۰ خورشیدی و در سال های ۱۳۴۲ و ۱۳۴۳ دو کتاب با موضوع ساواته در ایران ترجمه شده بودند. این کتاب ها عبارتند از فنون کشتی، جودو و کاراته و ساواته و رموز دفاع از خود اثر یونیشی و بروس تگنر به برگردانی م. ب. آ و کاراته ساواته و رموز دفاع از خود به طریقه ژاپنی اثر بابی لو به برگردانی علی اشرفی که هردو توسط انتشارات اسکندری چاپ گردیدند.


كتاب ساواته و جودو، برای اولین بار در شهریور ۱۳۴۶ توسط دو ایرانی در ۵۰۰۰ جلد به چاپ رسید.

با توجه به استقبال گستردۀ ساواته كاران كشور، این اثر در اسفند همان سال به سرمایۀ انتشارات قائم مقام و مجوز شماره ۹۲۹/ .۲ وزارت فرهنگ و هنر، برای دومین بار در چاپ خانۀ خواندنیها، ازنو در ۵۰۰۰ جلد با نام کاراته ساواته و جودو چاپ و منتشر گردید.

نویسنگان در مقدمۀ چاپ دوم این اثر در این باره توضیح می دهند: «در چاپ اول ایراداتی مشاهده شد که سعی گشت در این چاپ مرتفع گردد. عده ای از خوانندگان محترم از این که در کتاب راجع به کاراته مطلبی وجود نداشت ایراد گرفته بودند... در چاپ دوم، بخش دیگری پیش از بخش ساواته موسوم به "کاراته به کتاب اضافه نمودیم". علاوه بر آن باید اضافه نمود که حرکات ترکیبی بخش های آخر کتاب از حرکات ساواته و کاراته تواماً نیز استفاده شده است. امید است این کوشش مورد توجه خوانندگان عزیز قرار گیرد».

نویسنگان اثر هم چنین می نویسند: «بسیاری از مردم معتقدند که ساواته (بوکس فرانسوی) از موثرترین هنرهای رزمی است. صدها مانور و ضربات مرکب را فردی که ساواته می داند می تواند به کار ببرد و با آن خطرناک ترین افراد را به حال مرگ بیاندازد.

اگر به قدرت مرگ آور ساواته شک دارید به سرگذشت (جان-سولیوان) یکی از بزرگ ترین قرمانان سنگین وزن گوش دهید...

ساواته یک طرز شگفت آور مبارزه است که در فرانسه و در طی سال ها کامل شده است؛ به طوری که یک پاریسی کوچک اندام با بهره گیری از آن قادر می شود قوی ترین اشخاص را مغلوب کند.

ما شما را مطمئن می کنیم که ساواته می تواند شما را نیز قادر به دفاع در برابر وحشی ترین و بی قانون ترین افراد نماید. مهم نیست قد و وزن کنونی شما چیست، با دنبال کردن تمرینات ساواته می توانید قدرت عظیمی را در پاهای خود به وجود آورید. تمرینات را درست همان طور که توضیح داده شده است انجام دهید... این تمرینات به خصوص در اضافه نمودن قدرت، سرعت، مقاومت، مهارت، حفظ تعادل و ... مؤثرند».


محمدحسین سعادتی مدیر انتشارات قائم، این کتاب را به سربازان شجاع و وطن پرست و تمامی نیروهای مسلح برای مقابله با متجاوزین به حقوق ملت سلحشور ایران تقدیم کرد.

با توجه به استقبال بی نظیر ساواته کاران از کتاب، این اثر ماندگار برای سومین بار در سال ۱۳۴۸ توسط انتشارات قائم مقام ازنو در ۵۰۰۰ جلد چاپ گردید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نویسنده : علی آبکار ; ساعت 14:34 روز چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:,
دسته بندی :<-PostCategory->
لینک مطلب